fredag 2 oktober 2015

Hösten är här!




En fantastisk höstdag går mot sitt slut.
Hög klar luft, solsken och en ledig dag, vilken lycka!
Fast migrän från morgonen och dessutom en förrymd kanin satt lite extra krydda på dagen..

Vår lilla Harry, den svarta lite mindre brorsan av våra två godingar tog sig ut i friheten idag. 
Nyvaken med dundrande huvudvärk ser jag att han inte är i sin bur.. tittar ut. Han sitter nöjd på gräset och äter och låter sig inte fångas... Med långa kraftfulla skutt drar han iväg över lekparken och låter mig bara komma så nära att jag tror jag ska nå honom, men inte!
 Okej tänker jag, efter att han drog iväg genom häcken igen, han kommer nog snart, han är ju inte van att vara ute i det fria.. Tar ändå ett sista varv i omgivningen, redo med filt och matburk. Men nej, vänder hemåt och inser att det bara är att vänta och se om han faktiskt kommer hem igen.
Och då, bredvid brorsan Alvins bur ligger han tryggt och äter gräs i skuggan.. 
Lätt som en plätt kan jag plocka upp honom, tror han tyckte det var skönt att vara hemma igen :) Jäkla skitkanin! <3

Fick lite energi av kaninjakten och gjorde några armband.
Brons, guld, benvitt, grönt, grått.
Hur härliga färger som helst som jag blandar hej vilt.
Tror det kan bli något halsband i de färgerna också under helgen.

Sen blir det packa av. På fredag ska jag och 150 andra pärlnördar samlas och ha kul hela helgen! Beadalong - here I come! 

Ha en fin helg!







Inga kommentarer: